VD Erik Landgren lämnar Bioservo

Processen med att rekrytera en ny VD inleds omedelbart. Erik Landgren kommer att kvarstå som VD under processen att hitta en ersättare.

- Erik har under sina snart två år på Bioservo byggt ett starkt team, noterat bolaget på First North och utvecklat Bioservos affär genom framtagande och lansering av Ironhand för den professionella marknaden och ett breddat erbjudande med system för att uppmärksamma risker för belastningsskador. Bioservo står väl rustat för expansion, tack vare en attraktiv produktportfölj, ett flertal samarbetsavtal och ett stort intresse från många globala spelare samt en stark finansiell ställning. Jag och alla i styrelsen vill varmt tacka Erik för hans mycket goda insatser och önskar honom lycka till i sitt framtida uppdrag, säger Anders Lundmark, styrelseordförande Bioservo Technologies.

- Det var ett svårt beslut att lämna Bioservo. Jag är mycket stolt över vad vi har åstadkommit tillsammans och är övertygad om att Bioservo har rätt förutsättningar för en fortsatt positiv utveckling, säger Erik Landgren, VD Bioservo Technologies.

Erik Landgren har varit VD på Bioservo sedan oktober 2016.

Informationen i denna pressmeddelanden är sådan som Bioservo Technologies AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 25 juni 2018 cirka kl. 21:45 (CET).

Efter många år av forskning och utveckling fokuserar Bioservo Technologies på en kommersialisering av bolagets produkter och patenterade teknik. De framtagna handskarna lämpar sig väl för både rehabilitering inom hälso- och sjukvården och i preventivt syfte för professionella användare inom industrin. Bolaget har bland annat tecknat strategiska samarbetsavtal med biltillverkaren General Motors/NASA, General Electric, bygg- och infrastrukturföretaget Eiffage Infrastructures, JM och flygplanstillverkaren Airbus.

Bioservo Technologies grundades 2006 genom ett samarbete mellan forskare på Kungliga Tekniska Högskolan och läkare på Karolinska Sjukhuset i Stockholm. Bioservo Technologies AB är noterat på Nasdaq First North, med huvudkontor och verksamhet i Kista norr om Stockholm. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser.

För mer information, vänligen besök www.bioservo.se

Anders Lundmark, Styrelseordförande

Tel.: 070-447 52 25