BOKSLUTSKOMMUNIKÉ 1 januari – 31 december 2017

• Periodens resultat uppgick till -19,3 (-12,6) MSEK
  • Resultat per aktie före och efter utspädning uppgick till -2,41 (-2,50) SEK*
  • Likvida medel uppgick per den 31 december till 46,9 (16,6) MSEK
  • Styrelsen föreslår att ingen utdelning lämnas för räkenskapsåret

* Justerat för aktiesplit 5:1 under mars 2017

Viktiga händelser under perioden

• Notering på Nasdaq First North, 22 maj
  • Lansering av Carbonhand samt tillhörande App.
  • Forsknings- och utvecklingssamarbete med Eiffage, ett av Europas ledande bygg- och infrastrukturföretag.
  • Utvärderingsprojekt med JM, en av Nordens ledande projektutvecklare av bostadsområden
  • Fördjupat samarbete med Airbus, för att nu även innefatta vidareutveckling av Bioservos ”Ironarm”-koncept

Händelser efter kvartalets utgång

Inga väsentliga händelser har skett efter kvartalets utgång.

VD har ordet

Vi ser ett fortsatt ökande globalt intresse för vår teknik från olika industriella aktörer och samarbetsavtalen löper enligt den plan och de milestones vi gemensamt satt upp. Det fjärde kvartalet har framförallt kännetecknats av fortlöpande utveckling av vår industrihandske Ironhand, inför den planerade kommersiella lanseringen mot slutet av det första kvartalet 2018. Vi har dessutom förstärkt vår organisation inom såväl produktutveckling som på marknads- och försäljningssidan samtidigt som vi anpassat vår produktion och våra produktionsprocesser för ökade volymer och en högre försäljning.

Kista, 26 februari 2018

För ytterligare information, vänligen kontakta:

+46 8 21 17 10

Maria Myräng
CFO
maria.myrang@bioservo.com
+46 8 21 17 10

Informationen i denna delårsrapport är sådan som Bioservo Technologies AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 26 februari 2018 cirka kl 08:30 (CET).

FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser

Release - wkr0006.pdf