DELÅRSRAPPORT 1 januari – 30 september 2017

• Resultat per aktie efter utspädning uppgick till -0,51 (-0,58) SEK*
• Likvida medel uppgick per den 30 september till 55,0 (21,6) MSEK
* Justerat för aktiesplit 5:1 under mars 2017
Första nio månaderna i siffror
• Nettoomsättningen ökade till 2 061 (2 024) TSEK
• Rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA) uppgick till -11 202 (-7 770) TSEK
• Rörelseresultatet (EBIT) uppgick till -12 581 (-8 554) TSEK
• Periodens resultat uppgick till -13 505 (-8 720) TSEK
• Resultat per aktie efter utspädning uppgick till -1,75 (-1,89) SEK*
• Likvida medel uppgick per den 30 september till 55,0 (21,6) MSEK
* Justerat för aktiesplit 5:1 under mars 2017
Viktiga händelser under kvartalet
• Forsknings- och utvecklingssamarbete med infrastrukturdivisionen hos Eiffage, ett av Europas ledande bygg- och infrastrukturföretag
• Utvärderingsprojekt med JM, en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden
• Samarbetsavtal med General Electric
• Fördjupat samarbete med Airbus, för att nu även innefatta vidareutveckling av Bioservos ”Ironarm”-koncept
• Avtal tecknades med en distributör i Tyskland för expansion inom segmentet sjuk- och hälsovård
• Lån om 3 MSEK har återbetalats
Händelser efter kvartalets utgång
Inga väsentliga händelser har skett efter kvartalets utgång.

VD har ordet

Vi har lagt ett händelserikt kvartal bakom oss, med flera nya och fördjupade samarbetsavtal i olika former. Vi har fått mycket positiv feedback på vår teknik genom våra samarbeten. Utvecklingen av vår industrihandske löper enligt plan med en planerad kommersiell lansering under första kvartalet 2018. Med stöd i lanseringen av vår uppdaterade hälsovårdshandske, Carbonhand, under slutet av andra kvartalet, uppvisar vi en positiv försäljningsutveckling under årets tredje kvartal

Kista, 16 november 2017

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Erik Landgren VD
+46 8 21 17 10

Maria Myräng
CFO
maria.myrang@bioservo.com
+46 8 21 17 10

Informationen i denna delårsrapport är sådan som Bioservo Technologies AB är skyldigt att offentliggöra enligt
EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för
offentliggörande den 16 november 2017 cirka kl 08:30 (CET).

Bioservo Technologies (publ) är ett teknik- och utvecklingsbolag som kombinerar medicinsk vetenskap med
modern robotteknik. Bolaget har en globalt framskjuten position inom soft exoskeleton-teknik, bärbara
kraftstärkande produkter, för personer med behov av extra kraft för att stärka kroppens uthållighet och
funktion, eller för personer med nedsatt muskelstyrka.

Efter många år av forskning och utveckling fokuserar Bioservo Technologies på en kommersialisering av
bolagets produkter och patenterade teknik. De framtagna handskarna lämpar sig väl för både rehabilitering
inom hälso- och sjukvården och i preventivt syfte för professionella användare inom industrin. Bolaget har
bland annat tecknat strategiska samarbetsavtal med biltillverkaren General Motors/NASA och
flygplanstillverkaren Airbus.

Bioservo Technologies grundades 2006 genom ett samarbete mellan forskare på Kungliga Tekniska Högskolan
och läkare på Karolinska Sjukhuset i Stockholm. Bioservo Technologies är ett svenskt publikt aktiebolag med
huvudkontor och verksamhet i Kista norr om Stockholm.
FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser

Bioservo Delårsrapport kv 3 2017 - wkr0006.pdf